Wójt Gminy Psary
Dlaczego warto się zarejestrować:
Ważne! Z uwagi na wielkość sali konferencyjnej jest tylko 160 miejsc dla uczestników, więc warto podejmować decyzje jak najwcześniej.
Zrozumienie
jak koncepcje Nowego Wychowania adaptują się do współczesnych potrzeb edukacyjnych
Poznanie
narzędzi i technologii, które możesz wdrożyć w swojej pracy.
Spotkanie
zaangażowanych nauczycieli, którzy, podobnie jak Ty, pragną się rozwijać i doskonalić swoje metody.
Certyfikat
uczestnictwa
w konferencji
W celu zapisania się na konferencję wyślij zgłoszenie przez formularz, w odpowiedzi otrzymasz wiadomość ze szczegółami wraz z danymi do wpłaty.
Organizator: Fundacja Plandaltoński.Pl
Miejsce: Ośrodek Kultury w Strzyżowicach, ul. Belna 1, 42-575 Strzyżowice
Gospodarz: Zespół Szkolno-Przedszkolny Nr 1 w Strzyżowicach
Patronat główny: Wójt Gminy Psary
Patronat medialny: CED Plandaltonski.pl
Partner główny: Moje Bambino
Partnerzy:
Akademickie Zacisze
Alter Edukacja
Froebel.pl
konferencje-edukacyjne.pl
Wydawnictwo SOR-MAN
Fundacja Pozytywni.pl
Miejsce:
Ośrodek Kultury w Strzyżowicach
ul.Belna 1, 42-575 Strzyżowice
Anna i Robert Sowińscy
09:00 – 09:20prof. Roman Leppert - Akademickie Zacisze
09:20 – 10:05Teresa Smoleń - ekspertka Fundacji Plandaltoński.PL
10:10 – 10:20Wiesława Mitulska - konsultantka Fundacji Plandaltoński.PL
10:20 – 10:30dr Marzena Żylińska - Fundacja Budząca się Szkoła
10:30 – 11:10Przed każdą przerwą ma dla was niespodziankę Pani Zuzia, czyli dr Zuzanna Jastrzębska-Krajewska
11:10 – 11:25Marzena Kędra - popularyzatorka pedagogiki Celestyna Freineta w kraju i za granicą.
11:25 – 11:50Larysa Pyzik-Dziubczyńska - konsultantka Fundacji Plandaltoński.PL
11:55 – 12:05Regina Hadryś - ekspertka Fundacji Plandaltoński.PL
12:05 – 12:15Anna Turska - ekspert Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli im. F. Froebla.
12:15 – 12:40Przed każdą przerwą ma dla was niespodziankę Pani Zuzia, czyli dr Zuzanna Jastrzębska-Krajewska
12:40 – 12:55Ewa Nikołajew-Wieczorowska - CUD Montessori
12:55 – 13:20Kalina Stefaniak - konsultantka Fundacji Plandaltoński.PL
13:20 – 13:30Agnieszka Grusiecka - ekspertka Fundacji Plandaltoński.PL
13:30 – 13:40Marcin Michalik - konsultant Fundacji Plandaltoński.PL
13:40 – 13:50dr Zuzanna Jastrzębska-Krajewska – Pani Zuzia
13:50 – 14:00Przed każdą przerwą ma dla was niespodziankę Pani Zuzia, czyli dr Zuzanna Jastrzębska-Krajewska
14:00 – 15:00Prowadzenie: prof. Roman Leppert
Uczestnicy: dr Marzena Żylińska, Marzena Kędra, Anna Turska, Ewa Nikołajew-Wieczorkowska, Wiesława Mitulska, Robert Sowiński
15:00 – 16:00Warsztaty na terenie ZSP Nr 1 w Strzyżowicach
Tematy warsztatów oraz zapisy odbędą się droga elektroniczną. Uczestnicy konferencji najpóźniej na 2 tygodnie przed konferencją otrzymają mail z możliwością wyboru dwóch warsztatów.
16:15 – 17:00Warsztaty na terenie ZSP Nr 1 w Strzyżowicach
17:15 – 18:00Anna i Robert Sowińscy
Fundacja Plandaltoński.PL
Fundacja Plandaltoński.PL
Prowadzący konferencję:
Od ponad 13 lat propagują na różne sposoby plan daltoński w Polsce. Rozpoczęli od wydania pierwszej książki o planie daltońskim Roela Rohnera i Hansa Wenke pt. „Pedagogika planu daltońskiego” i założenia platformy plandaltonski.pl oraz organizacji konferencji daltońskiej w 2012 roku. Po kilku latach, co roku zaczęli wydawać książki innych autorów oraz pisać swoje. Są też wydawcami kursów online rozwijając własną platformę wiedza.plandaltonski.pl. W 2018 wrócili do organizacji konferencji, co przerwała pandemia. Od 2020 roku działając w ramach założonej przez siebie Fundacji Plandaltoński.Pl rozpoczeli certyfikowanie placówek nadając im tytuł „Przedszkola, Szkoły z planem daltońskim”
Od 2017 roku prowadzą podcast i videocast pt EduKOSMOS, docierając do coraz szerszego grona osób, aby w polskiej szkole i przedszkolu było jeszcze więcej lepszej edukacji.
prof. Roman Leppert
Akademickie Zacisze
Akademickie Zacisze
Poprowadzi wykład:
Czy Nowe Wychowanie jest nadal możliwe?
O prelegencie:
Roman Leppert – pedagog, prof. dr hab., Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, kierownik studiów doktoranckich w zakresie pedagogiki, redaktor naczelny czasopisma „Przegląd Pedagogiczny”; członek Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN; od trzech lat prowadzi akademickie zacisze, w którym rozmawia z autor(k)ami książek poświęconych pedagogice i edukacji, w tym z nauczyciel(k)ami; ostatnio z jego inicjatywy powstał
Wirtualny Uniwersytet Pedagogiczny.
Teresa Smoleń
Ekspertka Fundacji Plandaltoński.PL
Ekspertka Fundacji Plandaltoński.PL
Poprowadzi wykład:
Refleksja – początek czy koniec drogi?
Refleksja. Mówi się, że pojawia się po jakimś ważnym przeżyciu, jest stanem zastanowienia się nad czymś … a jak często pojawia się przed nim? Parę słów o tym – dlaczego warto się zatrzymać – teraz w tym miejscu i zastanowić nad tym czy podejmować nowe wyzwanie jakim jest plan daltoński? O tym co nami kieruje zanim wkroczymy w nowe edukacyjne zadanie … a co powoduje … że jednak tego nie robimy … a może robić nie powinniśmy? Refleksyjnie … o zaczynaniu – a może kończeniu?
O prelegentce:
Teresa Smoleń, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i terapeuta pedagogiczny w Szkole Podstawowej nr 111 w Krakowie. Trenerka w Stowarzyszeniu Cyfrowy Dialog współpracująca między innymi przy projekcie „Zaprogramuj przyszłość” a także „Amazon STEM Kindloteka”. Członkini grupy Superbelferzy MINI. Współpracuje w krakowskimi ośrodkami doskonalenia nauczycieli w zakresie wykorzystania TIK oraz wdrażania kodowania w edukacji przedszkolnej, wczesnoszkolnej i podczas zajęć terapeutycznych. Autorka publikacji PUS „Od kropki do kodu”. Zainteresowanie szkoleniowe: – wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, – wdrażanie kodowania oraz elementów programowania w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, – nowoczesna organizacja zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, – wykorzystanie TIK w kontekście wdrażania planu daltońskiego, – pierwsze kroki z planem daltońskim w edukacji wczesnoszkolnej.
Wiesława Mitulska
Konsultantka Fundacji Plandaltoński.PL
Konsultantka Fundacji Plandaltoński.PL
Poprowadzi wykład:
Samodzielność.
A gdyby tak szkoła oparta była na samodzielności? Czy w szkole jest miejsce na samodzielność? Co jest przeszkodą, a co może być wsparciem naszej nauczycielskiej i uczniowskiej samodzielności? Po co nam samodzielność?
O prelegentce:
Wiesława Mitulska jest nauczycielką dyplomowaną, specjalistką edukacji wczesnoszkolnej i terapii pedagogicznej. Od lat pracuje w klasach 1-3 zgodnie z założeniami konstruktywizmu pedagogicznego, bez ocen, podręczników i ćwiczeń. w oparciu o własny program „Ruch, zabawa, nauka”. Filary planu daltońskiego, czyli samodzielność, odpowiedzialność, współpraca i refleksja stanowią podstawę codziennej pracy z dziećmi, a także inspirują do poszukiwań nowych, autorskich rozwiązań. Współpracuje z Centrum Edukacji Obywatelskiej w zakresie wprowadzania oceniania kształtującego. Ambasadorka ruchu Wiosna Edukacji, która chętnie dzieli się swoim doświadczeniem prowadząc warsztaty dla nauczycieli. Pisze artykuły na blogu „Mamy w planie kodowanie”, a od początku edukacji zdalnej prowadzi na Facebooku stronę „Pomysłowa Szkoła Domowa”, z której inspiracje do pracy z dziećmi czerpią zarówno nauczyciele jak i rodzice. Należy do społeczności SuperBelfrów.
dr Marzena Żylińska
Fundacja Budząca się Szkoła
Fundacja Budząca się Szkoła
Poprowadzi wykład:
Od Montessori do neurobiologii.
Może z dzieci wcale nie trzeba robić uczniów? Może nie musimy ich „ukrzesławiać” i zmuszać do rezygnacji z ich rozwojowych potrzeb, np. z potrzeby ruchu czy sprawstwa? Może powinniśmy pozwolić im na podążanie za tym, co je interesuje i co im w sercu gra? „Przymus działa paraliżująco”, napisał Freinet w niezmiennej prawdzie nr 6: „Każdy woli sam wybrać sobie pracę, nawet jeśli wybór wypadnie niekorzystnie” . W Niezmiennych prawdach pedagogicznych Freinet wyraził to, co postulowało i wprowadzało w życie również wielu innych reformatorów edukacji. Dlaczego wciąż im nie wierzymy? Dlaczego pomysły Friedricha Froebla, Rudolfa Steinera, Marii Montessori, Celestyna Freineta, Helen Parkhurst czy Alexandra Sutherlanda Neilla nigdy nie zostały włączone do głównego nurtu edukacji? Dlaczego wciąż dominują metody podawcze, a nauczyciele są zmuszani do realizowania przeładowanych, niemających związku z realnym życiem podstaw programowych? Dlaczego w szkołach jest coraz więcej kontroli i pomiaru, a coraz mniej czasu na naukę i samodzielne odkrywanie świata? Dlaczego nie ma w nich radości i spontaniczności, które towarzyszą aktywnościom wymagającym kreatywnego i autonomicznego działania?
Celem wykładu jest spojrzenie na postulaty reformatorów edukacji przez pryzmat najnowszych badań nad mózgiem i udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy mieli rację.
O prelegentce:
Dr Marzena Żylińska zajmuje się metodyką, prowadzi szkolenia i warsztaty dla nauczycieli, autorka artykułów i książek (Między podręcznikiem a internetem, Neurodydaktyka, Nurty edukacji alternatywnej w świetle wiedzy o procesach uczenia się (red.), a także książek dla dzieci). Przez wiele lat kształciła przyszłych nauczycieli i prowadziła seminaria metodyczne. Zajmuje się również tworzeniem materiałów dydaktycznych, umożliwiających uczniom rozwijanie kreatywności, autonomii i krytycznego myślenia. Założyła i prowadzi Fundację Budząca Się Szkoła, której celem jest inicjowanie oddolnych zmian systemu edukacji. Prowadzi firmę szkoleniową Edukatorium.
Marzy o szkołach, do których uczniowie i nauczyciele będą chodzić z radością. Wierzy, że wszystko jest możliwe o tyle, o ile sami uwierzymy, że mamy wpływ na to, jak wygląda świat wokół nas. Jeśli chcemy, żeby był lepszy, musimy stworzyć nowy model szkoły.
Marzena Kędra
Przewodnicząca Krajowego Zespołu Koordynacyjnego Polskiego Stowarzyszenia Animatorów Pedagogiki C. Freineta
Przewodnicząca Krajowego Zespołu Koordynacyjnego Polskiego Stowarzyszenia Animatorów Pedagogiki C. Freineta
Poprowadzi wykład:
Jak latać bez skrzydeł, czyli z doświadczeń szkoły freinetowskiej
O prelegentce:
Dyrektorka Publicznej Szkoły Podstawowej Cogito w Poznaniu. Nauczyciel Roku 2012. Autorka programów nauczania i blisko 40 publikacji metodycznych i przewodników dla nauczycieli oraz dyrekcji szkół; jej najnowsza książka „Cogito – szkoła z własnym obliczem”. Inicjatorka i twórczyni licznych programów edukacyjnych, konferencji ogólnopolskich i międzynarodowych. Jako ekspertka współpracowała m.in. z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji, Centrum Kompetencji Vulcan, Ministerstwem Edukacji Narodowej i Nauki oraz wieloma organizacjami pozarządowymi. Była wieloletnia Przewodnicząca Krajowego Zespołu Koordynacyjnego Polskiego Stowarzyszenia Animatorów Pedagogiki C. Freineta. Liderka projektu „Wielkopolska szkoła ćwiczeń Cogito”. Posiada tytuły Honorowy Profesora Oświaty, Ambasador innowacyjnych idei i praktyk pedagogicznych”, „Dyrektor Roku 2010”.
Larysa Pyzik-Dziubczyńska
Konsultantka Fundacji Plandaltoński.PL
Konsultantka Fundacji Plandaltoński.PL
Poprowadzi wykład:
Odpowiedzialność – dlaczego i jak „bez pakietów”? Czyli o tym, co wpływa, a co osłabia motywację do odkrywania i uczenia się ?vJak przekonać rodziców i włączyć ich w realizację podstawy programowej ?vJak na codzień poradzić sobie bez przewodników, pakietów i znaleźć inspirację ?
O prelegentce:
Z pełnym zaangażowaniem oddaję się pracy z dziećmi, kreując dla nich fascynujące i interaktywne doświadczenia edukacyjne. Moja pasja widoczna jest w organizowanych przeze mnie zajęciach, które pobudzają ich ciekawość i radość z nauki. Bazuję na emocjach i zmysłach, umożliwiając dzieciom aktywne uczestnictwo, odkrywanie i rozwijanie swoich umiejętności. To ich uśmiechy, skupienie i zainteresowanie są dla mnie najważniejszą nagrodą, inspirując mnie do ciągłego doskonalenia mojej metodyki nauczania. Doceniam każdy moment, gdy pytają: „Przyjdzie dziś pani do nas?” oraz „Co będziemy dzisiaj robić?” – to dla mnie sedno mojej pasji i zobowiązanie wobec ich edukacyjnego rozwoju.
Regina Hadryś
Ekspertka Fundacji Plandaltoński.PL
Ekspertka Fundacji Plandaltoński.PL
Poprowadzi wykład:
„Wspieram- podpowiadam- inspiruję- uczę”.
O prelegentce:
Jestem nauczycielką dyplomowaną z edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Pracuję czynnie ponad 30 lat. Jestem od 2 lat nauczycielem akademickim na studiach podyplomowych , gdzie dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem praktycznym. Jestem aktywnym Trenerem Umiejętności Społecznych i terapeutą pedagogicznym. Ponad 20 lat pracuję z dziećmi z specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. W swojej pracy codziennej wykorzystuję doświadczenie z terapii pedagogicznej, wykorzystuję metody, formy i narzędzia. Z uczniami i w życiu stosuję filary z pedagogiki Planu Daltońskiego. Jestem od tego roku ekspertem w Fundacji Plan daltoński. Uczę przez działanie, wycieczki, warsztaty, itd. Pracuję na podstawie autorskiego programu pt. „Uczymy się przez działanie” , bez pakietów, a zarazem zgodnie z podstawą programową. Wprowadzam innowacje, pracuję projektami. Współpracuję od kilku lat z Fundacją Uniwersytet Dzieci, z Uczymy Dzieci Programować, z Stowarzyszeniem Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej.
Od 9 lat prowadzę Klub gier planszowych, cotygodniowe spotkania z planszówkami. Organizuję turnieje i wyjeżdżam z Klubowiczami na turnieje ogólnopolskie. Należymy do sieci Klubów gier planszowych w Polsce. Jestem tam mentorem i pomagam w tworzeniu Klubu, uczę współpracy, zdobywania funduszy itd.
Byłam metodykiem z edukacji wczesnoszkolnej, a obecnie jestem ekspertem w tej dziedzinie. Współpracuję z PODN w Kluczborku, gdzie prowadzę szkolenia, kursy.
Jestem Ambasadorem Wiosny Edukacji, uczestniczę w spotkaniach Akademii Przywództwa Edukacyjnego. Chętnie dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem.
Anna Turska
Ekspertka Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli im. F. Froebla.
Ekspert Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli im. F. Froebla.
Poprowadzi wykład:
O co chodziło Froeblowi? Czyli pedagogika Froeblowska przedwczoraj, wczoraj, dziś i jutro.
O prelegentce:
Anna Turska, trenerka pedagogiki freblowskiej, dyrektor ds. rozwoju Froebel.pl, ekspert ośrodka Doskonalenia Nauczycieli im. F. Froebla. Anna Turska jest specjalistką ds. wdrożeń innowacji pedagogicznych, współtwórcą i producentem szkoleń i kursów on-line dla nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej (ponad 50 form szkoleniowych).
Jako wydawca materiałów metodycznych dla nauczycieli wprowadziła na półki księgarni 18 podręczników – między innymi „Program Wychowania Przedszkolnego DAR ZABAWY”, „Gry logiczne i matematyczne z wykorzystaniem figur liczbowych”, „Drzwi szeroko otwarte – Gry i zabawy outdoorowe”; „Friedrich Froebel – życie, edukacja, inspiracja”, „Przygotowanie do programowania. Gry logiczne i ćwiczenia unplugged z darami Froebla”, książki dla dzieci oraz wiele innych.
Pomysłodawczyni oraz współorganizatorka największych kongresów freblowskich w Europie. Prelegentka TEDx Youth, oraz międzynarodowej konferencji „Innowacyjne Techniki w Edukacji Międzypokoleniowej” w Pradze.
Szkoli trenerów pedagogiki freblowskiej, dbając o stały rozwój metody freblowskiej w Polsce. Wspiera nauczycieli w codziennej pracy zawodowej oraz dba o kadrę kierowniczą stwarzając okazje do nowych form współpracy.
Ewa Nikołajew-Wieczorowska
CUD Montessori
CUD Montessori
Poprowadzi wykład:
Pedagogika Marii Montessori inspiracją dla współczesnej edukacji
Pedagogika Montessori jest dzisiaj określana mianem „pedagogiki alternatywnej”, chociaż funkcjonuje w przestrzeni edukacyjnej ponad sto lat. Dlaczego tak jest, co w niej nadal zachwyca i inspiruje? Jakie (wspólne z innymi metodami), cele wyznacza i kreśli? Zapraszam do zanurzenia się w świat Montessori, w którym potrzeby, możliwości, umiejętności i indywidualne tempo rozwoju dziecka, są najważniejsze. Zachwyca mnie to niezmiennie już ponad 30 lat.
O prelegentce:
Pedagogiką Montessori zajmuję się od 30. lat. Ale nauczycielką w sercu jestem już od wczesnego dzieciństwa. Przerabiałam wtedy wszystkie notatniki, kalendarze i zeszyty na dzienniki. Na szczęście teraz nie muszę prowadzić takiej dokumentacji – mam komfort dawania swojego czasu i uwagi ludziom.
Przekazywanie wiedzy i doświadczenia to coś, co sprawia najwięcej radości. Obserwuję ludzi, którzy zaczynają swoją zawodową pedagogiczną drogę, lub chcą ją zmienić. Wiem, że oprócz teorii i metodyki, potrzebują wsparcia w samorozwoju, i to jest moja pasja. Cieszę się na każde spotkanie z uczestnikami szkoleń – stacjonarnie i online.
Z tej pasji narodziło się Centrum Uśmiechu Dziecka: ośrodek edukacyjno- terapeutyczny, a następnie CUD Montessori – firma szkoleniowa zajmująca się prowadzeniem kursów i warsztatów Montessori oraz konsultacjami metodycznymi.
Kalina Stefaniak
Konsultantka Fundacji Plandaltoński.PL
Konsultantka Fundacji Plandaltoński.PL
Poprowadzi wykład:
Sto języków dzieci
O prelegentce:
Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej. Ukończyła studia podyplomowe: Terapii Pedagogicznej i Rewalidacji dzieci ze specjalnymi potrzebami, Logopedii, Psychologii Dzieci i młodzieży , Integracji Sensorycznej i Tyflopedagogiki i Surdopedagogiki.
Uzyskała między innymi uprawnienia Trenera Umiejętności Społecznych, Trenera Terapii Ręki, Trenera Integracji Sensorycznej oraz Specjalisty SAS, Trenera Metod Relaksacyjnych, Instruktor Masażu Metody Shantala, Trener Masażu Antykolkowego i Linii Środkowej u Niemowląt. Doradca metodyczny w Powiatowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Cieszynie, gdzie wspiera młodych nauczycieli, a także dzieli się dobrymi praktykami z nauczycielami powiatu cieszyńskiego, także na terenie kraju. Organizator wielu warsztatów i spotkań metodycznych. Nauczyciel wykładający na studiach podyplomowych. Prowadząca od 28 lat gabinet terapii pedagogicznej i logopedycznej. Sercem związana od 41 lat ze Szkołą Podstawową nr 3 im. Jana Pawła II w Skoczowie – rodzinne miasto. I tu każdego dnia Dalton, który stał się sposobem na życie. Zawsze zgodnie z założeniami Helen Parkhurst. Stale poszukująca nowych rozwiązań zgodnych z rozwojem dziecka. Oznaczona „Nauczyciel na medal” przez Marszałka Województwa Śląskiego w 2018 roku. Bardzo związana z Domem Opieki Społecznej „Feniks” w Skoczowie, organizowanie do podopiecznych spotkań integrujących z uczniami. Najbardziej bliski to świat DZIECKA i jego potrzeby. Uwielbia zajęcia doświadczalne i laboratoryjne w terenie – sojusz metod w działaniu .
Ulubiony i każdego dnia w jej przestrzeni jest Loris Malaguzzi. Nie wyobraża sobie swojej pracy edukacyjnej i terapeutycznej bez Reggio Emilia. Dyrektor Pedagogiczny Żłobka i Przedszkola u Karolci i Szkoły Podstawowej Akademia u Karolci. Jest jednocześnie emerytką (szaloną i pracującą), trochę inaczej postrzegającą swój świat.
Agnieszka Grusiecka
Ekspertka Fundacji Plandaltoński.PL
Ekspertka Fundacji Plandaltoński.PL
Poprowadzi wykład:
„Wind of change – o wolności i ograniczeniach nauczyciela wychowania przedszkolnego”
Cytat Janusza Korczaka „Dzieci rodzą się ze skrzydłami. Nauczyciele pomagają im je rozwijać” jest powszechnie znany. Jednak by móc innych uczyć latać, trzeba być świetnym lotnikiem. Krótka refleksja o nauczycielu wychowania przedszkolnego, który z zaangażowaniem, satysfakcją i wolnością od lęków pielęgnuje dziecięce i własne skrzydła.
O prelegentce:
Ukończyłam pedagogikę społeczną na Uniwersytecie Łódzkim i podyplomowo zintegrowaną edukację przedszkolną i wczesnoszkolną. Przez 4 lata pracowałam w domu dziecka, a od 11 lat jestem nauczycielką wychowania przedszkolnego w Przedszkolu Miejskim nr 152 w Łodzi. Moją pasją jest przyroda i ekologia. Jestem współautorką programu „Mikropodróże z Detektywem Biedronką” i dwukrotną laureatką wyróżnienia w konkursie „Ekobelfry” organizowanego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi. Prowadziłam w przedszkolu Klub Detektywa Biedronki oparty na idei demokracji, w którym dzieci decydowały o podejmowanych w placówce inicjatywach ekologicznych.
Pracuję w grupie mieszanej wiekowo. Nie korzystam z gotowych pakietów, sama tworzę wiele pomocy edukacyjnych, dostosowując je do grupy, z którą pracuję. Zwracam szczególną uwagę na przestrzeń sprzyjającą uczeniu się. Wspólnie z dziećmi zagospodarowujemy przestrzeń w naszej sali i tarasie. Wykorzystujemy ogród przedszkolny i okolicę do doświadczania, eksperymentowania i zdobywania wiedzy. W tym roku realizuję projekt matematycznej edukacji outdoorowej napisany wspólnie z Agatą Sznajder „Matematyka wokół nas”, który uzyskał dofinansowanie w konkursie grantowym Fundacji mBanku.
Marcin Michalik
Konsultant Fundacji Plandaltoński.PL
Konsultant Fundacji Plandaltoński.PL
Poprowadzi wykład:
Oceniać czy doceniać? Uczeń piątkowy się uczy, a dwójkowy tylko kombinuje?
Czy ocenianie cyfrowe to kluczowa pomyłka współczesnego systemu edukacji i szkoły? Czy uczeń naprawdę się kształci, czy tylko uczy się zdawać sprawdziany? Czy ocenianie to etykietowanie? A może filary planu daltońskiego to dobry drogowskaz, który wskaże uczniom kierunek: po co?, dlaczego? i jak się uczy. Konsultant Fundacji Plan daltoński opowie, że warto zdjąć etykiety i pozwolić uczniom działać. Tak jak chcą, jak lubią, jak potrafią.
O prelegencie:
Marcin Michalik – nauczyciel dyplomowany języka polskiego. Absolwent Uniwersytetu Rzeszowskiego, terapeuta pedagogiczny, logopeda, trener szybkiego czytania. Pracuje w Zespole Szkół w Podleszanach na Podkarpaciu. Wielki miłośnik kreatywności i wszelkich zmian w edukacji. Zafascynowany ocenianiem kształtującym, myśleniem wizualnym, neurodydaktyką i nowoczesnymi technologiami. Działa w internetowej społeczności Polonistów z pasją, Microsoftu, Wakeleta, Planu Daltońskiego. Ekspert Fundacji Plan Daltoński, ambasador aplikacji Wakelet Polska, ambasador Wiosny Edukacji, nauczyciel innowator Microsoft Innovative Educator Expert oraz Microsoft Innovative Eduacator Master Trainer.
Najbardziej ceni sobie zdobywanie wiedzy od innych i dzielenie się nią. Uczestnik i prelegent wielu projektów edukacyjnych, konferencji i akcji. Prowadzi webinary na temat: ,,Odwrócona lekcja w praktyce”, ,,Matematycznie na języku polskim”, ,,Filary Planu Daltońskiego na lekcji”, szkolenia z wykorzystania różnorodnych aplikacji, metod aktywizujących. Pisze scenariusze lekcji w Wakelecie. Autor kursu online: ,,Jak pomóc uczniowi wejść w czwartą klasę”. Czyta, pisze, dużo słucha i uwielbia jeździć na rowerze.
Sylwia Piotrowska
Ekspertka Fundacji Plandaltoński.PL
Ekspertka Fundacji Plandaltoński.PL
Poprowadzi wykład:
„Wyczarowane dziecięcym zachwytem, czyli o mocy sprawczej najmłodszych”. W lekko przewrotnym tytule zamknięta neurobiologia oraz przedszkolna przestrzeń przyjazna budowaniu mocy sprawczej dziecka. Opowieść o praktycznym ujęciu słów Gerarda Huthera : ”Musimy więc nauczyć się rozmawiać z dziećmi, patrząc im w oczy: nawet jeśli w tym celu czasem będziemy musieli przykucnąć.”
O prelegencie:
Sylwia Piotrowska – dyplomowana nauczycielka wychowania przedszkolnego w Szkole Podstawowej nr 23 im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Toruniu. Ukończyła Studium Nauczycielskie na kierunku Wychowanie Przedszkolne, magisterskie studia Edukacja Artystyczna na Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku oraz podyplomowe studia z Dietetyki. W odpowiedzi na potrzeby swojej pracy opracowuje autorskie programy mi.in z arteterapii, propagowania zdrowego stylu życia oraz program wspierania rozwoju inteligencji emocjonalnej dzieci – „Szkatułka emocji”. Jest strażniczką dziecięcych praw, należnego im szacunku i propagatorką partycypacji dzieci. Priorytetowo traktuje głos oraz czynny udział rodziców w życiu swojej grupy. To nieustanna poszukiwaczka nowych rozwiązań i przeciwniczka pakietów edukacyjnych dla najmłodszych. Jej obecną przystanią jest przedszkole i bez wątpienia jest ono jej spełnieniem. Tu stworzyła i wdraża autorską koncepcję dziecięcego uczenia się opartą na zachwytach i efektywnie łączy ją założeniami planu daltońskiego. Wspólnie z dziećmi daje upust swojej kreatywności, rozwija skrzydła doświadczeń i zachwyca się bez ograniczeń otaczającym światem. Aktywnie udowadnia, iż zachwyt, zabawa oraz wszystko, co zadziewa się w ich konsekwencji, to najbliższy dzieciom i najwłaściwszy sposób uczenia się świata.
dr Zuzanna Jastrzębska-Krajewska
Pani Zuzia
Pani Zuzia
Poprowadzi zajęcia między wykładami
O prelegentce:
Zuzanna Jastrzębska-Krajewska – doktor nauk społecznych, doktorantka prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej, z którą współpracuje od ponad dekady. Wykładowca Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie w Instytucie Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji.