Po 10 latach rozwijania planu daltońskiego w Polsce, działając w ramach Centrum Edukacji Daltońskiej, powołaliśmy do życia Fundację. Jednym z celów jest wspieranie placówek edukacyjnych w rozwijaniu na ich terenie koncepcji opracowanej ponad 100 lat temu przez Helen Parkhurst. Dołączyli do nas nauczyciele, którzy pełnią rolę konsultantów daltońskich oraz ekspertów.
Jesteśmy jednym z ośrodków, wokół którego skupiają się nauczyciele i edukatorzy, którzy w planie daltońskim upatrują źródło swojej inspiracji oraz gotowych narzędzi do pracy z dziećmi, nakierowanych na rozwój kompetencji niezbędnych człowiekowi również w życiu dorosłym. A wszystko opiera sie na czterech filarach, które wprost pochodzą od twórczyni koncepcji, czyli Helen Parkhurst: WSPÓŁPRACY, SAMODZIELNOŚCI, ODPOWIEDZIALNOŚCI i REFLEKSJI.
Na początku 2020 roku powołaliśmy do życia Fundację, aby na wniosek przedszkoli i szkół prowadzić certyfikację placówek z planem daltońskim. Powstał zespół, który jest odpowiedzialny za ten proces. Jego członkowie to m.in: czynni nauczyciele placówek daltońskich, doświadczeni trenerzy i autorzy własnych programów warsztatowych, uznane autorytety w świecie edukacji. To co jest wspólne dla wszystkich z Fundacji, to altruistyczne podejście do życia, które przekłada się na bezpłatne dzielenie się wiedzą z innymi nauczycielami. Są uczestnikami wydarzeń edukacyjnych, akcji charytatywnych, są rozpoznawalni i aktywni tam, gdzie potrzebni są ludzie wspierający zmiany w edukacji. Jeśli chcesz poznać bliżej nasz zespoł zajrzyj do zakładki [EDUKATORZY].
Zainteresowanych współpracą zapraszamy do zakładki [CERTYFIKACJA].
Poznaj nas
Władze Fundacji
Anna Sowińska
Prezes Zarządu
Prezes Fundacji Plandaltoński.Pl, konsultant daltoński Centrum Edukacji Daltońskiej, wieloletni nauczyciel dyplomowany edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, edukator, terapeuta zajęciowy, animator pedagogiki zabawy.
W latach 90-tych nauczycielka klas autorskich, w których stosowała blokowanie treści programowych w cykle tematyczne, korzystając z nowatorskiego elementarza „kartkowego”, który współtworzyła ( „Podróże z Kacprem” Wydawnictwo Impuls Kraków). Współzałożycielka ruchu nauczycieli, któremu przewodziła przez dwie kadencje jako prezeska Stowarzyszenia Nauczycieli Edukacji Początkowej SNEP. Założycielka i dyrektorka 14 przedszkoli na terenie woj. łódzkiego, które powstały w ramach projektu Wieś przyjazna dzieciom. Założycielka i wieloletnia dyrektorka Szkoły Podstawowej, która jako pierwsza w powojennej Polsce, stała się szkołą daltońską. W latach 2017-18 konsultant metodyczny w Wojewódzkim Ośrodku Metodyczny w Zgierzu. Autorka programów, podręczników, pomocy edukacyjnych i materiałów około-podręcznikowych. Laureat Nagrody im. Marii Weryho–Radziwiłłowicz, nadawanej przez miesięcznik Bliżej Przedszkola oraz Nagrody Lidera w edukacji, nadawanej przez Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Łodzi.
Robert Sowiński
Przewodniczący Rady Fundacji
Założyciel i redaktor portalu plandaltonski.pl, wydawca (Wydawnictwo SOR-MAN), szkoleniowiec.
Skończył studia magisterskie na Politechnice Łódzkiej, oraz studia podyplomowe z marketingu i zarządzania. Od 25 lat zajmuje się sprzedażą w dużej międzynarodowej korporacji. Przedsiębiorca od 2006 roku. Od 2010 roku, kiedy pierwszy raz spotkał się z ideą Helen Parkhurst, jest zaangażowany w promocję na terenie Polski edukacji daltońskiej. W ramach szkoleń dostarcza narzędzi pozwalających nauczycielowi rozwijać swoje kompetencje negocjacyjne, motywacyjne, cyfrowe, związane z budowaniem relacji. Efektem doświadczeń szkoleniowych oraz ciągłego poznawania edukacji według Helen Parkhurst, jest napisana wspólnie z żoną książka: „Od nauczania do uczenia się”. Nasz plan daltoński” AiR Sowińscy, SOR-MAN 2017. Podcaster, założyciel i współprowadzący podcast dla nauczycieli i rodziców pt.: „Od nauczania do uczenia się” a od 2017 roku prowadzi kanał YouTube pt „PlanDaltonski” na którym zgromadził już blisko 200 filmów. Założyciel platformy z kursami online, wydawca kursów związanych nie tylko z tematyką daltońską. Właściciel wydawnictwa SOR-MAN.